درمان افتادگی پلک ناشی از تزریق بوتاکس

پتوز یا افتادگی پلک پس از استفاده از بوتاکس، یک تغییر ظاهری در چهره فرد است که تنها درصد کمی از افراد رخ می‌دهد. برخی اوقات، بوتاکس ممکن است به طور نادری به مناطق غیرمنتظره حرکت کرده و افتادگی پلک را ایجاد کند. این عارضه می‌تواند باعث ناهماهنگی در چهره شود که برای افراد ممکن است ناراحت‌کننده باشد. عوامل مختلفی در ایجاد این عارضه دخالت دارند و لازم است فرد معرفی شده از این امر آگاه باشد. این مشکل به طور خودبخود در یک هفته حل می‌شود.

 

عواملی که منجر به افتادگی پلک پس از انجام بوتاکس می‌شوند چیست؟

 

تعدادی از افراد از افتادگی پلک پس از انجام بوتاکس شکایت دارند. عوامل مهمی که می‌توانند باعث ایجاد این مشکل شوند عبارتند از:

  • حرکت بخشی از ماده بوتاکس در ماهیچه‌های بالایی پلک که باعث افتادگی در آن می‌شود
  • تزریق بوتاکس توسط فرد غیر تخصصی که ممکن است از نقاط نادرستی برای تزریق استفاده کند
  • خطا در عمق نفوذ سوزن که می‌تواند عضلات بیشتری را درگیر کند
  • عدم استفاده از مواد بوتاکس معتبر و استاندارد
  • عدم رعایت توصیه‌ها و مراقبت‌های بعد از تزریق
  • تزریق بیش از حد ماده بوتاکس

 

برای جلوگیری از این مشکلات، رعایت دقیق تمامی مراحل و توصیه‌های مربوط به تزریق بوتاکس بسیار اهمیت دارد. با رعایت تمامی نکات مربوطه، می‌توانید از بوتاکس بهترین نتیجه را بدست آورید و از زیبایی پوست خود لذت ببرید.

درمان افتادگی پلک بعد از تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس یک روش درمانی با تأثیر موقت است و پس از چند ماه به تدریج تأثیر آن از بین می‌رود. عموماً انتظار می‌رود تا 3 تا 7 ماه طول بکشد تا تأثیر کامل بوتاکس از بین برود، اما افتادگی پلک ناشی از تزریق بوتاکس در مدت زمان کوتاه‌تری رفع می‌شود و منتظر هستیم که در مدت 4 تا 6 هفته (یا در برخی موارد 3 تا 4 ماه) بصورت خودبخودی برطرف شود.

به‌علاوه، علاوه بر گذر زمان، روش‌های دیگری نیز وجود دارند که ممکن است به بهبود سریع‌تر وضعیت پلک افتاده کمک کنند؛ برخی قطره‌های چشمی مانند apraclonidine نیز می‌توانند موثر باشند.

بوتاکس را بیشتر تزریق کنید! (اگر بوتاکس به محل مناسبی تزریق شود، ممکن است با فلج برخی از عضلات، کشیدگی یا انقباض عضلات ابرو ایجاد شود)

 

افتادگی ابرو پس از تزریق بوتاکس

بعد از تزریق بوتاکس، افتادگی ابرو در شرایط مشابه با افتادگی پلک ایجاد میشود. به عنوان مثال، اگر هدف از تزریق بوتاکس، رفع چین و چروک پیشانی باشد، ممکن است بوتاکس تزریق شده به پیشانی و نزدیک ابرو، به عضلات پایین تر و سمت ابرو حرکت کرده و باعث فلج موقت عضلات ابرو شود. در این حالت، این عضلات نمی‌توانند ابرو را بالا نگه دارند و باعث افتادگی ابرو می‌شوند که ممکن است به افتادگی پلک نیز منجر شود.

چند روز پس از تزریق بوتاکس، می‌توان موها را رنگ کرد؟

تزریق بوتاکس با سوزن‌های بسیار نازک صورت می‌گیرد، به طوری که زخمی کوچک بعد از یک روز تقریباً از بین می‌رود و هیچ اثری از آن روی پوست باقی نمی‌ماند. از این رو، رنگ کردن مو یک روز پس از تزریق بوتاکس به مشکل خاصی برنمی‌خورد. با این حال، باید توجه داشت که در هنگام رنگ کردن مو، فشار زیادی بر ناحیه تزریق بوتاکس نوردیده شود، زیرا این ممکن است منجر به حرکت بوتاکس به بافتهای اطراف شود و عوارضی مانند پتوز یا افتادگی ابرو ایجاد کند.

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید
معصومه خدابخش
معصومه خدابخش
مقالات: 117
ارتباط با ما
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در واتساپ روی یکی از اعضای ما در بخش زیر کلیک کنید
ما معمولاً در کمتر از چند دقیقه پاسخ شما را می دهیم 😉