زیبایی بدون جراحی: با ژل پروفایلو و هایفو به جوانی و شادابی دلخواهتان دست یابید!

هدف ما در این مقاله، بررسی دو روش هایفوتراپی و تزریق ژل پروفایلو برای جوانسازی پوست است. با گذشت زمان و به وجود آمدن زمینه هایی مانند بروز چین و چروک ها، پوست از خاصیت ارتجاعی خود دست می‌کشد. افراد بیشتری به دنبال جوانی و شادابی پوست خود هستند و به دنبال راهکارهایی برای این منظور می‌گردند.
در اینجا، ما به بررسی تفاوت هایفوتراپی و تزریق ژل پروفایلو می‌پردازیم که دو روشی هستند که می‌توانند بدون نیاز به جراحی انجام شوند و باعث جوانسازی و زیبایی پوست می‌شوند. هر دو روش مشابهی و تفاوت هایی با یکدیگر دارند.
به کمک هایفوتراپی و تزریق ژل پروفایلو، باعث بهبود خصوصیات جوانسازی پوست می‌شویم. اما می‌خواهیم ببینیم کدام یک از این دو روش بهتر است. پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

کدام بهتر است، هایفو یا پروفایلو؟

روش هایفوتراپی برای جوانسازی پوست استفاده می شود و غیرتهاجمی است. این روش از امواج فراصوتی استفاده می کند که شدت بالایی دارد.هایفو در افرادی که کلاژن پوستشان به دلایل مختلف مثل گذر از مرز ۵۰‌ سالگی و یا لاغری های شدید همینطور موارد ارثی وژنتیکی به شدت کم شده کاربرددارد.
فرایند انجام آن به این شکل است که از طریق ارسال امواج التروسند به پوست ،کشش خیلی زیادی در بافت زیرین به وجود میاورد درست مانند وقتی که استر لباسی را محکم بکشیم!
پس انجام هایفو تا ۲۵الی۳۰ درصد با جوانسازی عااالی پوست مواجه هستیم اما نکته اینجاست که این جوانسازی شگفت انگیز نهایتا ۶ ماه مهمان پوست ماست!
و پس از پایان تاثیرات آن با ریزش شدیدی در پوست رو به رو خواهیم بود.
به طوری که می‌توان گفت که در طول یکسال دو چهره از فردی که لیفت با هایفو را انجام داده دیده خواهد شد!

حالا ممکن است بگویید خب پس از پایان دوره ی تاثیر هایفو ،مجددا اقدام به انجام آن خواهیم کرد اما باید این موضوع را بدانید که تکرار هایفو بسیار خطرناک است و احتمال نکروز بافتی را به همراه دارد و اگر این اتفاق بیفتد باید بافت آن ناحیه را پیوند بزنند.

تزریق ژل پروفایلو یکی دیگر از روش‌های جوانسازی پوست است که نیاز به عمل جراحی ندارد. این روش برای رفع چین و چروک پوست، بازگرداندن حالت ارتجاعی و حفظ رطوبت پوست استفاده می شود. ماده اصلی در این ژل هیالورونیک اسید است که به طور طبیعی در بدن ما وجود دارد. به همین علت، عوارض کمتری دارد و نتیجه آن طبیعی است. ژل پروفایلو می تواند تولید کلاژن پوست را افزایش داده و ساختار پوست را بازسازی کند. بنابراین، این یک روش سریع و مطمئن است.

 

روش جوانسازی صورت با پروفایلو و هایفو

پزشکان حوزه زیبایی توصیه می کنند که استفاده از روش جوان‌ سازی پوست مناسب افراد بالای ۳۰ سال است. در تزریق فیلر پروفایلو معمولا حد بالای سنی مشخص نمی‌شود و افراد دارای سن بیشتر هم می‌توانند این روش را برای برطرف کردن چین و چروک‌ های پوست خود امتحان کنند. اما در روش هایفو معمولا توصیه می‌شود که افراد بالای ۷۰ سال از شیوه دیگری برای درمان چین و چروک پوست خود استفاده کنند. تحقیقات نشان داده است که اثرگذاری روش هایفو به نسبت پروفایلو برای رفع چین و چروک چه در افراد جوان و مسن به نسبت است.

دقت داشته باشید که استفاده از هایفو برای رفع چین و چروک‌ های عمیق و افتادگی‌ ها و شل شدگی‌ های شدید مناسب نبوده، زیرا این روش بیشتر برای افرادی مناسب است که قصد دارند روند پیری را کند تر کنند یا شل شدگی‌ های خفیف و متوسط در نواحی مختلف صورت و گردن را برطرف کنند. ولی در روش تزریق فیلر پروفایلو تمامی افرادی که چین و چروک‌ های عمیق‌ تری دارند و پوست آنها شل و انعطاف پذیر است، این روش می تولند یک گزینه عالی برای این افراد باشد که به دلیل افزایش سن یا بیماری، هیالورونیک اسید پوست خود را از دست داده‌اند و قصد ترمیم آن را دارند.

رفع غبغب و گودي زير چشم با هايفو و پروفايلو

همچنین در روش هایفو می توانید غبغب خود را از بین ببرید و یا سیاهی و گودی زیر چشم را ترمیم کنید اما استفاده از این روش طبق نظرات کسانیکه این کار را انجام داده اند می تواند عوارض جدی را به وجود آورد. اما در روش تزریق ژل یک روش مطمئنی بوده می توانید افرادی که دارای پوست‌ های خشک هستند برای بهبود آب‌ رسانی به پوست از ژل پروفایلو استفاده کنند. اما برای گرفتن نتیجه بهتر شما باید توسط پزشک متخصص ابتدا مشاوره شوید بعد خدمات خود را انجام بدهید که ما در مجموعه دکتر ذکاوت بهترین نتیجه را به شما هدیه می دهیم.

نتایج تزریق ژل پروفایلو بلافاصله پس از تزریق قابل مشاهده است.در مقابل بروز نتایج هایفو کمی طولانی‌تر و خسته کننده تر از تزریق ژل پروفایلو است. برای آن که نتایج این روش خود را به طور کامل نشان دهند حدود ۳ ماه زمان لازم است. بنابراین افرادی که برای نتیجه گرفتن عجله دارند و می خواهند که زودتر زیبا شوند بهتر است به تزریق ژل پروفایلو فکر کنند.

عوارض پروفایلو

عوارض خیلی ناچیزی که پروفایلو دارد می توان به قرمزی، تورم، کبودی و سوزش در محلی که تزریق می شود احساس کنید که نهایتا تا 48 ساعت بعد از آن برطرف خواهد شد.

یک نگاه دقیق به مزایای استفاده از هایفو نسبت به پروفایلو

هر دو روش مزایا دارند و هرکدام از آنها بدون نیاز به جراحی و بیهوشی اجرا می‌شوند. در کوتاه‌ترین زمان ممکن، چهره شما زیبا خواهد شد. اگر تمایل دارید تزریق ژل پروفایلو را در مجموعه دکتر سیده هدیه ذکاوت انجام دهید، این روند حداکثر یک ساعت طول خواهد کشید.
پس از آن، قادر خواهید بود به فعالیت‌های روزمره خود ادامه دهید و از زیباتر شدن پوست خود لذت ببرید بدون اینکه عوارض ناشی از جراحی یا بیهوشی را تحمل کنید. البته در بعضی موارد، ممکن است بر اساس دستور پزشک نیاز به ترمیم پوست باشد.
هرچند که استفاده از تزریق ژل پروفایلو همراه با درد و خونریزی نیست و با استفاده از بی حسی موضعی، شما هیچ گونه دردی را تجربه نخواهید کرد. اما اگر از سوزن ترس دارید، ممکن است کمی استرس داشته باشید.

مقایسه هایفو و پروفایلو از نظر کاربرد هر کدام

از نظر کاربرد امواج فراصوتی موجود در هایفوتراپی، روش هایفو و پروفایلو تفاوت دارند. هایفوتراپی با تحریک کلاژن پوست، باعث سفت شدن و انعطاف پذیر شدن پوست می شود. در حالی که پروفایلو با ورود اسید هیالورونیک به بافت پوست، جلوگیری از شل شدگی و حفظ شادابی پوست را تضمین می کند.

تزریق هایفو یا پروفایلو؛ کدامیک از نظر هزینه اقتصادی بهتر است؟

برای محاسبه هزینه ژل پروفایلو، توصیه می‌شود ابتدا مشاوره از پزشک بگیرید. در این مشاوره، مقدار مورد نیاز برای شما تعیین خواهد شد؛ زیرا هر چه مقدار بیشتری نیاز باشد، هزینه بالاتری خواهد داشت. در مقایسه با تزریق فیلر، هزینه هایفوتراپی کمتری دارد، اما نتایج آن ممکن است به اندازه‌ای خوب نباشد. در نهایت، با یکبار هزینه کردن برای ژل پروفایلو، قادر خواهید بود چهره‌ای زیبا و جوان داشته و از آن لذت ببرید.

– نکات مهم در مراقبت قبل از تزریق ژل پروفایلو و انجام هایفو

 

  • مصرف الکل پس از تزریق ژل را تا ۲۴ ساعت از بین ببرید.
  • قبل از تزریق، از مصرف داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین خودداری کنید.
  • اگر بیماری خاصی دارید یا داروهای خاصی مصرف می‌کنید، پزشک خود را در جریان قرار دهید.
    مصرف داروهای فشارخون و الکل ممنوع است.
  • دو هفته قبل از تزریق ژل پروفیلو، از انجام بوتاکس و دیگر فیلرها خودداری کنید.
  • همچنین، تا دو هفته قبل از انجام هایفو، از انجام خدمات مربوط به لیزر خودداری کنید.

 

نکات مهم در مراقبت بعد از تزریق ژل پروفایلو و انجام هایفو

  • از انجام فعاليت هاي ورزشي، استخر و سوتا پس از تزريق خودداري کنيد
  • از کمپرس آب سرد استفاده کنید.
  • به هيچ عنوان جاي تزريق را با دست لمس نکنيد.
  • ناحيه هايي که در معرض تشعشع امواج هايفو بودند در معرض سرما یا گرما قرار نگیرند.
  • به هیچ عنوان از لوازم آرایشی استفاده نکنید.
  • از انجام فعالیت های ورزشی، استخر و سونا پرهیز کنید.
  • از استفاده از کرم ضد آفتاب در این ناحیه ها برای مراقبت استفاده کنید.

 

مدت تاثیر و ماندگاری

ماندگاری در روش های پروفایلو و هایفو متفاوت است و بستگی به عواملی مانند سن، نوع پوست، میزان آسیب، سبک زندگی و ژنتیک افراد دارد.
در روش پروفایلو، نتایج پس از تزریق بسیار سریع قابل مشاهده هستند، در حالی که در روش هایفو باید صبر کرد تا بازسازی کلاژن های پوستی انجام شود و نتایج آن حدود دو الی سه ماه طول می کشد.

دکتر سیده هدیه ذکاوت، به عنوان یک پزشک تخصصی در حوزه زیبایی، در کلینیک ریحانه النبی خدماتی برای بانوان ارائه می‌دهد. یکی از خدمات مهمی که این کلینیک ارائه می‌دهد، تزریق ژل پروفایلو به منظور بهبود و زیبایی پوست است. ژل پروفایلو، یک ماده پرکاربرد و موثر در زمینه تقویت و ترمیم پوست و بافت صورت است. این ژل قادر است شکل و حجم صورت را بهبود ببخشد، خطوط و چروک‌های پوست را کاهش دهد و بازسازی و جوانسازی پوست را تسهیل کند. تزریق ژل پروفایلو توسط دکتر ذکاوت با استفاده از تکنیک‌های پیشرفته و با رعایت استانداردهای بالینی انجام می‌شود، تا بهترین نتیجه ممکن برای بیماران ارائه داده شود.

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید
معصومه خدابخش
معصومه خدابخش
مقالات: 99

پاسخ دهید

ارتباط با ما
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در واتساپ روی یکی از اعضای ما در بخش زیر کلیک کنید
ما معمولاً در کمتر از چند دقیقه پاسخ شما را می دهیم 😉