سرم ویتامین C و کرم ویتامین C: دو راهکار متفاوت برای تغییر روند پوست شما

فرق سرم ویتامین سی و کرم ویتامین سی چیست؟

سرم ویتامین C و کرم ویتامین C دو روش مختلف استفاده از ویتامین C برای بهبود پوست هستند.

سرم ویتامین C یک محصول پوستی با غلظت بالا از ویتامین C است که به سرعت و به تمامی لایه های پوست جذب می شود. این سرم معمولاً در قوامیتی سبک و آبکی تر از کرم ویتامین C است و به عنوان یک محصول مکمل قبل از استفاده از کرم روزانه استفاده می شود.

سرم ها نسبت به کرم ها از ویژگی تقویت کنندگی بالاتری برای پوست برخوردارند. مثلا تاثیر سرم ویتامین c   در روشن کردن لک های  قهوه ای و جوان کنندگی پوست، پس از چند هفته استفاده کاملا محسوس است. در حالی که کرم ویتامین c  از چنین ویژگی برخوردار نیست.

از سوی دیگر، کرم ویتامین C یک محصول پوستی است که حاوی ویتامین C است و عمدتاً برای نرم کردن، مرطوب کردن و محافظت از پوست استفاده می شود. این کرم معمولاً به عنوان یک مرطوب کننده روزانه استفاده می شود و می تواند به بهبود ظاهر پوست و کاهش علایم پیری کمک کند.

بنابراین، فرق اصلی بین سرم ویتامین C و کرم ویتامین C در استفاده، غلظت و هدف استفاده آنهاست. سرم ویتامین C برای تسریع فرآیند تولید کلاژن و بهبود علائم پیری پوست استفاده می شود، در حالی که کرم ویتامین C برای نرم کردن و مرطوب کردن پوست و حفظ ظاهر جوانانه آن استفاده می شود.

طرز استفاده صحیح از سرم ها

در مراقبت های روتین از پوست، سرم ها باید قبل از هر چیز دیگری روی پوست قرار گیرند. پس از استفاده از سرم، قبل از اضاافه کردن هر چیز دیگری بر روی آن اجازه دهید سرم کاملا در منافذ پوست نفوذ کند. سپس با استفاده از یک لایه از کرم مرطوب کننده روی آن را بپوشانید تا مواد فعال موجود در سرم، حبس شده و به خوبی توسط پوست جذب شوند.

سخن پایانی

سرم ویتامین سی یکی از موثرترین سرم‌ها برای بهبود ویژگی‌های پوست، جوان‌سازی، کاهش تیرگی و افزایش کلاژن پوست است. برای مشاوره در مورد پوست و مو می توانید به کلینیک ریحانه النبی (مخصوص بانوان) مراجعه کنید و از مشاوره تخصصی خانم دکتر ذکاوت به صورت رایگان بهره مند شوید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید
معصومه خدابخش
معصومه خدابخش
مقالات: 102

پاسخ دهید

ارتباط با ما
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در واتساپ روی یکی از اعضای ما در بخش زیر کلیک کنید
ما معمولاً در کمتر از چند دقیقه پاسخ شما را می دهیم 😉