پوستی خالص و درخشان با میکرودرم ابرژن

میکرودرم ابرژن روشی غیرتهاجمی برای جوانسازی پوست است. در این روش با استفاده از تکنیک‌های مختلف، لایه‌ی سطحی پوست شما برداشته می‌شود. بعد از انجام به صورت کامل، لایه‌ی سطحی جدید زیباتر، یکدست‌تر و جوان‌تر به نظر می‌رسد.

درطول جلسه‌ی درمانی دردی نخواهید داشت و نیازی به استفاده از داروی بی‌حسی نیست. بعد از درمان ممکن است کمی تورم داشته باشید که طی چند روز برطرف می‌شود

برای رسیدن به بهترین نتایج جوانسازی، بین 1تا 5 جلسه درمانی نیاز است. این جلسات به صورت هفتگی، دو هفته یکبار یا ماهانه انجام می‌شوند. در صورت انجام فیشیال ابتدا میکرودرم ابرژن انجام میشود.فواصل بین جلسات درمانی به اهداف، دلیل درمان و همچنین نوع پوست شما بستگی دارد.

میکرودرم ابرژن برای چه کسانی مفید است؟

بزرگسالانی که از لحاظ جسمی سالم می باشند و بیماری های پوستی نسبتا جزئی دارند بهترین افراد برای استفاده از میکرودرم هستند. میکرودرم ابرژن روشی غیرتهاجمی است که افتادگی پوست یا خطوط عمیق را نمی تواند برطرف کند.برای حل این مشکلات باید از روش های دیگری چون فیلر و بوتاکس استفاده کرد.

میکرودرم ابرژن روشی بسیار مناسب برای بیمارانی است که دارای خطوط و چروک های نازک، آفتاب سوختگی، نابرابری رنگدانه ها، لکه های ناشی از افزایش سن ، مشکل در بافت پوستی یا زخم های کوچک هستند .

میکرودرم ابرژن برای افرادی که دچار آکنه یا روزاسه rosacea هستند نیز موثر خواهد بود.روزاسه rosacea التهاب و قرمزی مزمن پوست صورت که معمولاً روی گونه ها، بینی و پیشانی بزرگسالان بروز می کند و با آکنه متفاوت است.

میکرودرم چگونه انجام می شود؟

برای انجام میکرودرم در ابتدا پوست تمیز شده و از هرگونه آرایش و چربی کاملا پاک شود ، سپس به مدت لازم بر حسب نوع پوست و ضایعه آن که از سوی پزشک تعیین می شود، سایش در جهات گوناگون و روی قسمت های متعدد انجام می شود.

زمان لازم حدود 10 تا 20 دقیقه در صورت و 20 دقیقه در گردن به طول است. پس از اتمام درمان، صورت پاک و سپس با آب خنک شسته می شود.

موارد استفاده و فواید میکرودرم چیست؟

  • از بین بردن لک های پیری
  • از بین بردن و تمیز کردن جوشهای سر سیاه(یکی از مراحل فیشیال)
  • شاداب وسر حال شدن پوست صورت
  • ضخیم و سفت تر شدن پوست بدلیل کلاژن سازی
  • کنترل چربی پوست در پوستهای چرب ، و تحریک فعالیت غدد در پوستهای خشک و کمک به نرمتر شدن و لطافت پوست
  • موجب نفوذ عمیق تر و تاثیر بهتر داروها شده و اثر داروها را تا 10 برابر افزایش میدهد
  • روشن تر شدن پوست
  • درمان چروکهای ظریف پوستی و کمک به از بین بردن اسکارهای سطحی مثلاً اسکار آکنه
  • افزایش تاثیر داروهای موضعی و کمک موثر در درمان لک های پوستی و تفاوت رنگ در سطح پوست مثل ویتیلیگو
  • کمک به درمان جوشهای زیر پوستی
  • میکرودرم حساسیت پوست را در پوست های قرمز و حساس کمتر میکند.
  • موارد ممنوع برای استفاده از میکرودرم
  • افرادی که تبخال و یا زگیل در صورت خود دارند
  • افرادی که جراحی صورت در 2 ماه اخیر انجام داده باشند
  • افرادی که دارای زخم های عمیق، کلوئیدهای فعال، اختلال در سیستم ایمنی و یا دیابت هستند
  • بیمارانی که در حین درمان با ایزوترتینوئین خوراکی
  • افرادی که در حین رادیوتراپی گردن هستند
  • همچنین میکرودرم برای کسانیکه طی 12 ماه اخیر اکوتان مصرف کرده اند یا بیماری پسوریازیس دارند مناسب نیست.

توصیه های قبل و بعد از میکرودرم

بیماران باید از دو روز قبل از درمان تا 72 ساعت پس از آن از مصرف داروهای لایه بردار و ضد لک خودداری نمایند و پس از میکرودرم ابرژن از ضدآفتاب با دقت بیشتر و با فاصله هر 3 ساعت استفاده نمایند . استفاده از آب داغ تا 24 ساعت بعد از درمان ممنوع است .

اقداماتی همچون دکلره نمودن ، استفاده از بند ، موم و … بعد از 3-4 روز از میکرودرم مجاز است

مزایای میکرودرم ابرژن :

  • اصلی ترین مزیت میکرودرم این است که این روش کاملا بدون عارضه می باشد.
  • میکرودرم بافواصل زمانی کوتاه قابل انجام است.در پوست های با رنگ مختلف و حتی بسیار تیره نیز می توان از این روش درمانی استفاده کرد.
  • این روش بدون درد می باشد و نیازی به استفاده از مواد بیهوشی یا بی حس کننده های موضعی نیست.
  • از بین بردن لک های حاملگی(لکه های سطحی)
  • کوچک کردن و حتی بستن منافذ پوست
  • روش میکرودرم سریع و ساده است.

عوارض احتمالی میکرودرم ابرژن:

  • تغییر رنگ پوست
  • سفتی و تنگی پوست
  • قرمزی پوست(دربعضی موارد)

آیا قبل و بعد از میکرودرم ابریژن می‌توانم آرایش کنم؟

قبل از انجام میکرودرم آرایش مشکلی ندارد. زمانی که به کلینیک مراجعه می‌کنید، باید صورت خود را به‌خوبی تمیز کنید تا هیچ آرایشی روی صورت باقی نماند. پس از انجام میکرودرم به دلیل حساس شدن پوست بهتر است از لوازم‌آرایش استفاده نکنید. تا چند روز باید مرطوب‌کننده و ضدآفتاب به صورت خود بزنید.

بعد از میکرودرم پوستم قرمز و پوسته‌پوسته شده، آیا این شرایط طبیعی است؟

این نوع عوارض شایع بوده و معمولا جای نگرانی ندارد. قرمزی و تورم پوست طی چند ساعت تا چند روز برطرف شده و پس از رفع آنها می‌توان شادابی و جوان‌سازی پوست را به‌خوبی مشاهده کرد.

تفاوت میکرودرم آبریژن با میکرونیدلینگ چیست؟

این دو روش زیبایی برای مشکلات پوستی یکسانی استفاده می‌شوند. اما فرایند آنها با هم متفاوت است. در روش میکرونیدلینگ سوزن‌های بسیار ریز روی پوست سوراخ ایجاد کرده و با تحریک کلاژن و افزایش گردش خون به جوان‌سازی و شادابی پوست کمک می‌کند. در واقع روش میکرودرم لایه‌برداری سطحی بوده، اما در روش میکرونیدلینگ لایه‌های عمیق‌تر پوست تحت تاثیر قرار می‌گیرند.

تفاوت میکرودرم آبریژن با هیدروفیشیال چیست؟

هیدروفیشیال در واقع مرحلهٔ پیشرفته میکرودرم محسوب می‌شود. در این روش علاوه بر لایه‌برداری پوست، پاک‌سازی نیز انجام شده و مواد مغذی به پوست می‌رسند. در هیدروفیشیال پس از لایه‌برداری، سرم‌های مخصوص غنی از آنتی‌اکسیدان، پپتیدها و اسید هیالورونیک وارد لایه‌های پوست شده و باعث شادابی صورت و هیدراته شدن پوست می‌شود.

مزایای میکرودرم آبریژن نسبت به لایه‌برداری شیمیایی چیست؟

میکرودرم در واقع لایه برداری مکانیکی بوده و از این نظر با لایه‌برداری شیمیایی تفاوت دارد. هر دو برای بازسازی و ترمیم پوست کاربرد دارند. در روش میکرودرم می‌توانید تفاوت را بلافاصله پس از اتمام آبریژن ببینید. اما در روش لایه‌برداری شیمیایی به دلیل تاثیرات عمقی چند روز پس از درمان می‌توان تغییرات را مشاهده کرد. میکرودرم روش ملایم‌تری است و برای مشکلات پوستی جزئی گزینه خوبی است.

روش میکرودرم ابریژن بهترین روش جوان‌سازی پوست است؟

روش‌های متنوعی برای جوان‌سازی پوست و رفع چین و چروک صورت وجود دارد. از میان این روش‌ها نمی‌توان بهترین روش را انتخاب کرد. زیرا باتوجه‌به نوع پوست و مشکلات پوستی هر شخص، گزینه‌های درمانی متفاوت است. اگر چین‌وچروک شما سطحی بوده و لکه‌های پوستی کمی دارید، این روش می‌تواند نتیجه‌بخش باشد. اما برای چروک‌های عمیق و مشکلات پوستی جدی نمی‌توان با روش میکرودرم انتظار تغییر داشت.

سخن پایانی

دکتر سیده هدیه ذکاوت، متخصص پوست و زیبایی بانوان، موسس کلینیک ریحانه النبی است. این کلینیک یک مرکز معتبر و معروف برای خدمات پوست و زیبایی بانوان است و در ارائه خدمات متنوع و حرفه ای در زمینه میکرودرم ابرژن متخصص است. میکرودرم ابرژن یک فرایند پوستی غیرتهاجمی است که در آن لایه بالایی پوست با استفاده از سوزن های ریز و مایکروسکوپیک تحریک می شود. این فرایند از روش های موثر برای بهبود استحکام پوست، رفع چین و چروک، کاهش جای جوش و لکه های پوستی و حتی درمان جوانسازی پوست محسوب می شود. با تجربه و تخصص خود، دکتر ذکاوت در ارائه خدمات میکرودرم ابرژن در کلینیک ریحانه النبی برتری و حرفه ای بودن را تضمین می کند و تمام تلاش خود را می کند تا نیازهای پوستی بانوان را تامین کند و آنها را در بهبود ظاهر و خودباوری خود یاری دهد.

در این مقاله خواندید که میکرودرم ابریژن چیست و با فواید و عوارض آن آشنا شدید. در کلینیک ریحانه النبی میکرودرم ابرژن تحت نظر پزشک متخصص انجام میشود.اگر سوالی دارید که جواب آن را در مقاله پیدا نکردید، کامنت بگذارید، متخصصان ما به آن پاسخ می‌دهند. همچنین اگر از میکرودرم ابریژن استفاده کرده اید، در قسمت «بیان نظر» تجربه‌های خود را با خوانندگان دیگر به اشتراک بگذارید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید
معصومه خدابخش
معصومه خدابخش
مقالات: 97

پاسخ دهید

ارتباط با ما
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در واتساپ روی یکی از اعضای ما در بخش زیر کلیک کنید
ما معمولاً در کمتر از چند دقیقه پاسخ شما را می دهیم 😉