“مزوفیلر: روشی نوین برای لیفت و جوانسازی صورت و مقابله با چین و چروک”

مزوفیلرچیست؟

مزوفیلرها شامل ترکیبی از انواع ویتامین ها بعلاوه اسید هیالورونیک با غلظت بالا هستند ولی مثل ژل حالت پرکنندگی و حجم دهی ندارند. این ژل‌ها مثل مواد مزو در نواحی خاص به پوست صورت تزریق می‌شوند که در نتیجه باعث لیفت و جوانسازی صورت می‌گردد. مزوفیلر برای مقابله با چین و چروک، بهبود فرم صورت، کانتور و برجسته کردن لب‌ها توصیه می‌شود.

اسید هیالورونیک به طور طبیعی در بدن ما تولید می‌شود اما با گذشت زمان ذخایر آن تخلیه می‌شود در نتیجه پوست شما انعطاف پذیری خود را از دست می‌دهد، فرم صورت شل می‌شود و چین و چروک‌های قابل مشاهده ظاهر می‌شوند. تزریق مزوفیلر روشی است که طی آن اسید هیالورونیک به لایه‌های متوسط و عمیق درمای پوست وارد می‌شود و چین و چروک‌ها را با موادی پر خواهد کرد که افتادگی پوست را کاملا از بین می‌برد و رو به بالا لیفت می‌کند. لذا با استفاده ازمزوفیلر بدون اینکه تغییری در حالت نرمال و طبیعی صورت ایجاد شود  به بازسازی هیالورونیک اسید پرداخته می شود تا بافت های پوستی به درستی در کنار یکدیگر قرار بگیرند و زیبایی و جوانسازی پوست را به افراد بازگرداند.

نتایج تزریق تا 12 ماه ماندگاری دارد..

از آنجا که تعداد زیادی شریان مهم در مناطقی از صورت وجود دارد که اغلب با مواد پرکننده درمان می‌شوند، تزریق مزوفیلر یکی از روش‌های کم خطر است. اما اگر یک متخصص واجد شرایط پزشکی را برای این روش انتخاب کنید که دارای آموزش صحیح، تجربه زیاد و صلاحیت‌های مناسب باشد، خطرات فیلر های پوستی به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد.

کاربرد مزوفیلر

چندین مورد کاربرد برای مزوفیلر وجود دارد:

  • رفع چین و چروک‌ها
  • خطوط ریز در گوشه چشم
  • خطوط اخم بین ابروها
  • خطوط عمودی پشت لب بالا
  • از بین بردن خطوط خنده (خط خنده)
  • حجیم کردن لب‌ها
  • پر شدن گونه‌های تو رفته و چانه‌های ضعیف
  • پر کردن آکنه وسایر اسکارها
  • جوانسازی دست‌ها

 

مزوفیلر، نوعی نسل از پرکننده های پوستی مبتنی بر اسید هیالورونیک برای اصلاح چین و چروک و پر کردن حجم صورت است. این یک ژل شفاف مونوفازیک است که منشأ آن غیر حیوانی است و کاملاً قابل جذب است.

 انواع مزوفیلر شامل :

  • مزوژل پروفایلو:با داشتن تکنولوژی پیشرفته در بافت خود به بازسازی ساختارهای پوستی کمک می کند. این ماده به طرز موثری تولید الاستین و کلاژن طبیعی را در پوست تحریک کرده و به آن طراوت و زیبایی دوباره می بخشد. پروفایلو به دلیل رهایش آهسته هیالورونیک اسید تولید 4 نوع مختلف کلاژن و الاستین را تحریک می کند.این تحریک به بهبود چشمگیر کیفیت بافت پوست منجر می شود. در حال حاضر، پروفایلو تنها محصولی است که می تواند تولید طبیعی تمامی 4 نوع کلاژن و الاستین را تحریک کند. این ویژگی، ژل پروفایلو را به محصولی بی همتا تبدیل کرده است. از آنجایی که نتایج تزریق ژل پروفایلو ظرف مدت اندک 2 هفته نمایان می شوند، این درمان یک گزینه عالی برای افرادی به شمار می رود که با مواردی چون افزایش سن، خستگی یا تیرگی پوست و کاهش حجم صورت دست و پنجه می کنند.
  • مزوژل جالپرو: یک محصول استریل قابل تزریق ساخت کشور سوییس است که توسط پوست جذب می‌‌شود و بافت پوست را بهبود می بخشد و چین و چروک های صورت را تا حد زیادی کاهش می دهد و به بهبود ظاهر پوست کمک می کند. مواد اصلی موجود در این مزوفیلر، انواع آمینو اسیدهای ضروری برای پوست و هیالورونیک اسید می باشد. هیالورونیک اسید خاصیت آبرسانی دارد و چون به طور طبیعی محل آن در بافت پیوندی است، به بهبود بافت پیوندی پوست کمک می کند. آمینو اسیدها نیز در پروتئین سازی دخیل هستند و به ساخت و ترمیم داربست بافت پیوندی و سلامت سلول های پوست کمک می کنند
  • مزوژل پروسترولین : مختص جوان سازی، آبرسانی، تحریک و تولید کلاژن، الاستین و فیبرونکتین، مهار رادیکال های آزاد و برطرف کردن خطوط و چین و چروک های سحطی در صورت، گردن، دکلته و پشت دست می باشد. این نوع، برای افرادی که دچار آفتاب سوختگی، خشکی پوست، شل شدن و افتادگی پوست هستند، مناسب است. البته شایان ذکر است که خاصیت پیشگیری از ایجاد چین و چروک و افتادگی هم دارد؛ در نتیجه برای سنین جوان تر نیز مورد استفاده قرار می گیرد.
  • مزوژل ریوانس :یک فیلر پوستی حاوی هیالورونیک متقاطع قابل تجزیه است که برای از بین بردن خطوط و چین و چروک‌های ناخواسته در قسمت میانی درم استفاده می‌شود. ریوانس برای پر کردن عیوب سطحی مانند خطوط ریز، چین و چروک‌های پیشانی، خطوط گوشه چشم، خطوط دور چشم و خطوط بین ابروها استفاده می‌شود.
  • مزوژل رویتران :یک ژل اسید هیالورونیک متقاطع با ژل صاف و چسبندگی کم برای احیای زیستی و مرطوب کنندگی. این تقویت کننده پوست دارای ویسکوزیته و خاصیت ارتجاعی کم است و برای بهبود چین و چروک های ریز و مرطوب کننده و کشسانی کلی صورت مناسب است.

چه کارهایی قبل از مزوفیلر باید انجام شود؟

یک هفته قبل از درمان، از مصرف مکمل‌های آسپرین، ایبوپروفن، ویتامین E و روغن ماهی خودداری کنید زیرا این موارد باعث افزایش خونریزی و کبودی می‌شوند. با این حال، اگر داروهای تجویز شده‌ای از جمله آسپرین مصرف می‌کنید، مصرف آنها را قطع نکنید. دراین مورد، ابتدا با پزشک یا پزشک عمومی خود صحبت کنید.

تزریق مزوفیلر چه مدت طول می‌کشد؟

زمان درمان، به ناحیه تزریق شده و مقدار پر کننده مورد نیاز بستگی دارد. اما، به طور کلی، درمان‌های مزوفیلر سریع هستند و کمتر از 15 دقیقه طول می‌کشد. برای مزوفیلر شدید مانند لیفت صورت مایع این روش ممکن است حدود 30 دقیقه تا یک ساعت طول بکشد. در صورت استفاده از کرم بی حسی، باید تقریباً 20 دقیقه تا قبل از شروع درمان صبر کنید.

آیا تزریق مزوفیلر درد دارد؟

در کلینیک ریحانه النبی از کرم بی حس کننده موضعی  برای استفاده در قسمت مورد نظر استفاده می‌شود و تا جایی که ممکن است درد کاهش می یابد. مقدار زیادی از فیلرهای مدرن نیز حاوی لیدوکائین هستند که با هر بار تزریق، ناحیه‌ی تزریق بی حس می‌شود.

بعضی از نواحی صورت نسبت به قسمت‌های دیگر حساسیت بیشتری دارند مانند لب‌ها و بینی اما اصلا نگران نباشید در کلینیک ریحانه النبی تزریق مزوفیلر با کمترین درد انجام می شود

اثرات تزریق چه مدت ماندگار است؟

ماندگاری مزوفیلر تا حد زیادی به ساختار پوست، سبک زندگی، سن و درجه مراقبت‌‌های پوستی مورد نیاز هر بیمار بستگی دارد. شما می‌توانید هر زمان پس از اولین دریافت خود، تزریق مجدد مزوفیلر را داشته باشید. با این حال، به طور کلی، برای ماندگاری بیشتر برای خطوط و چین و چروک، پس از شش تا نه ماه نیاز به تزریق مجدد دارید. تزریق مجدد برای لب‌ها شش ماه پس از اولین دریافت است.

آیا عوارض جانبی دارد؟

بعد از تزریق مزوفیلر بعضی از واکنش‌های مربوط به تزریق مانند قرمزی گذرا، تورم، درد، خارش و حساسیت در ناحیه تزریق گاهی اوقات رخ می‌دهد. با این حال، اینها بعد از یک یا دو روز برطرف می‌شوند.

آیا مزوفیلرها برای همه مناسب است؟

همانند سایر روش‌های درمانی پوست، از تزریق در مناطقی که تورم یا عفونت وجود دارد، باید خودداری شود. فیلرهای پوستی در زنان باردار یا شیرده آزمایش نشده اند و بنابراین توصیه نمی‌شود.

در همین حال، اگر سابقه تبخال در ناحیه تزریق دارید، ممکن است پزشک توصیه کند قبل از درمان از داروهای ضد تبخال استفاده کنید تا احتمال شیوع را کاهش دهد.

چه کارهایی بعد از انجام مزوفیلر باید انجام داد؟

سعی کنید بلافاصله پس از تزریق فیلرها، مناطق تحت درمان را لمس نکنید زیرا این امر می‌تواند منجر به عفونت شود و یا جابجایی مواد پر کننده اختلال ایجاد کند. در طی دو روز اول پس از درمان، از انجام ورزش و گرما خودداری کنید و قبل از انجام سایر درمان‌های زیبایی باید 1-2 هفته صبر کنید.

خدمات زیر در کلینیک ریحانه النبی توسط خانم دکتر سیده هدیه ذکاوت انجام میشود:

  • تزریق فيلر
  • تزریق مزوفيلر
  • تزریق مزوفیلر  جوانساز
  • تزریق مزوفيلر  غبغب
  • تزریق مزوفیلر ضد لک
  • تزریق مزوفیلر مو
  • مزوتراپی مو
  • مزوتراپي و مزونيدلينگ
  • تزریق بوتاكس
  • فاشيال صورت
  • پاكسازي صورت
  • برداشت خال
  • لیرزجوانساز
  • لیزر ضد لک
  • لیزر استریا (ترک های پوستی)
  • ليزر مو زائد
  • ليزر واريس

سخن پایانی:

کلینیک ریحانه النبی تحت مدیریت دکتر سیده هدیه ذکاوت با تخصص در حوزه پوست و زیبایی بانوان، به عنوان یک مرکز تخصصی در ارائه خدمات زیبایی و درمان های غیرجراحی معتبر فعالیت می‌کند. یکی از خدمات اصلی این کلینیک، تزریق مزوفیلر است. مزوفیلر، که به عنوان یک روش غیرجراحی و ایمن در زمینه جوانسازی و حذف چین و چروک های صورت مورد استفاده قرار می‌گیرد، با استفاده از تزریق مواد مختلف برای پر کردن خطوط و چروک های ناشی از پیری و کاهش حجم صورت، به بانوان کمک می‌کند تا ظاهر جوان و تازه‌ای داشته باشند. با استفاده از مزوفیلر در کلینیک ریحانه النبی، بانوان می‌توانند ظاهری جوانتر و شاداب‌تر داشته باشند و از اثربخشی و طولانی مدت این روش بهره‌مند شوند.

این مطلب را به اشتراک بگذارید
معصومه خدابخش
معصومه خدابخش
مقالات: 97

پاسخ دهید

ارتباط با ما
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در واتساپ روی یکی از اعضای ما در بخش زیر کلیک کنید
ما معمولاً در کمتر از چند دقیقه پاسخ شما را می دهیم 😉