راهکارهای موثر در کاهش خطوط اخم با استفاده از بوتاکس

بهترین راه درمان خط اخم چیست؟

به علت حرکات زیاد عضلات صورت مخصوصا خط اخم، همیشه با چین و چروک های دائمی پیشانی مواجه هستیم. با افزایش سن این خطوط ها بیشتر شده و چهره از حالت زیبایی در می آید. از روش هایی که می توان با آن خط اخم را رفع کرد بوتاکس نام دارد که یک جوانساز و بازگشت زیبایی به چهره است. درمان با بوتاکس یکی از بهترین درمان های خطوط اخم است. درمان با بوتاکس کمک می کند خطوط اخمی که بر اثر تغییر حالات صورت شکل می گیرند را درمان کرد. هم چنین تزریق بوتاکس از شکل گیری خطوط و عمیق شدن آن ها نیز جلوگیری می کند.در نتیجه میتوان از بوتاکس به عنوان بهترین درمان خط اخم هایی که هنوز عمیق نشده اند نام برد.

یکی از علت های اصلی بروز چین و چروک در قسمت صورت، عضلات آن ناحیه می باشد. وقتی این عضلات عملکرد خود را تا حد زیادی از دست می دهند چین و چروک ها به وجود می آیند. بوتاکس اولین روش است که به کمک این مشکل آمده و باعث فلج شدن و شل شدن عضلات ناحیه مورد نظر می شود. این سم با مسدود سازی کانال های عصبی عضله، باعث بی حرکت و شل شدن عضلات می شود. پس با تزریق بوتاکس می توان یک پوستی صاف و زیبا داشت.

تزریق بوتاکس فقط برای نواحی خط اخم و پیشانی نیست بلکه می توان بیشتر نقاط مختلف بدن را با بوتاکس صاف و زیبا کرد. بوتاکس دارای دو نوع کاربرد درمانی و زیبایی می باشد که خط اخم و پیشانی از کاربرد های زیبایی آن محسوب می شود. برای تعریق بیش از حد در ناحیه زیربغل، کف دست و پا و.. می توان از تزریق بوتاکس استفاده کرد.

چرا باید خطوط اخم را درمان کرد ؟

به علت انقباض هایی که بین دو ابرو ها به وجود می آید، خطوط اخم نمایان می شوند. البته این خطوط هم تا حد زیادی به ژنتیک افراد بستگی دارد، مثلا چین و چروک هایی که در صورت یک فرد ۳۰ ساله است، بیشتر از یک فرد ۵۰ ساله است. عوامل هایی که باعث بروز چین و چروک می شوند می توان به رانندگی، نشستن مداوم پشت کامپیوتر، استرس و اضطراب اشاره کرد. پس می توان توصیه کرد که افراد بیشتری می توانند بوتاکس را تزریق کنند.

همین چین و چروک هایی که در ناحیه پیشانی به وجود می آید ممکن است حالت چهره بعضی از افراد را عصبی کند، در صورتیکه این افراد اصلا عصبی نیستند. پس توصیه می کنیم حتما به پوست خود رسیدگی کنید تا همین چند خط ساده سن شما را بالا نبرد و آن سن واقعی را نشان بدهد.

رعایت نکردن موارد جزئی می تواند شما را مجبور به تزریق بوتاکس کند تا زیبایی خود را حفظ کنید. تزریق بوتاکس می تواند باعث لیفت ابرو، سفت شدن پوست و رفع چین و چروک‌ ها نیز شود.

مزایای بوتاکس خط اخم

تزریق بوتاکس هیچگونه عوارض جدی نداشته و تاثیر آن بسیار مطلوب و عالی است. از مزایای بوتاکس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رفع سریع چروک های پیشانی و اطراف دور چشم.
  • کم تهاجم بودن و بدون نیاز به عمل جراحی.
  • بدون درد و خونریزی.
  • محدودیت‌ ها و عوارض محدود و موقت.
  • پیشگیری از تشدید چین و چروک‌ ها در آینده.
  • هزینه بسیار مناسب.

بوتاکس خط اخم برای چه کسانی مناسب است ؟

پس از مشاوره و بررسی سلامت کلی و کیفیت پوست شما، ممکن است بوتاکس به شما پیشنهاد شود به شرطی که برای شما کارآمد باشد. اگر با توجه به صلاحدید پزشک این روش برای شما مناسب نبود، از روش های دیگری مانند تزریق ژل و… متناسب با شرایط شما پیشنهاد می شود. همچنین اگر داروی خاصی مصرف می کنید حتما آن را با پزشک در میان بگذارید.

در صورت وجود یکی از بیماری های زیر حتما با پزشک خود صحبت کنید:

  • داشتن آلرژی به مواد دارویی خاص مانند بوتالینیوم.
  • ابتلا به هرگونه بیماری حاد یا مزمن و داروهایی که مصرف می‌کنید.
  • بیماری‌هایی که بر روی عضلات و اعصاب تاثیر دارند.(مثلاً سندروم لامبرت ایتون یا میاستنی گراویس)
  • در دوران بارداری یا شیردهی ممنوع می باشد.
  • انجام دادن جراحی بر روی صورت در گذشته یا قصد انجام آن در آینده را دارید حتما اطلاع بدهید.

تزریق بوتاکس خط اخم و پیشانی به چه کسانی توصیه نمی‌شود ؟

در ابتدا به شما گفتیم با پزشک اطلاعات را به صورت کامل در میان بگذارید تا از بروز عوارض خطرناک جلوگیری شود. افرادی که از شرایط زیر برخوردار هستند نمی توانند بوتاکس را تزریق کنند و باید تا زمان بهبود کامل صبر نمایند:

  • خانم‌ هایی که در دوران بارداری یا شیردهی هستند.
  • افرادی که از وجود عفونت فعال یا حتی تبخال در بدن خود و به خصوص ناحیه تحت درمان اطمینان دارند.
  • کسانیکه نمی‌توانند مصرف داروهای ضد انعقاد خون را برای مدت کوتاهی قطع کنند.
  • اگر چین و چروک های صورت عمیق باشد، بوتاکس نمی تواند آن را کامل رفع کند و فقط مقداری از آن را کم می کند که می توان از سایر روش ها برای حل این مشکل استفاده کرد.

روش تزریق بوتاکس خط اخم

فرآیند تزریق بوتاکس خط اخم در کل به ۳ مرحله تقسیم می شود که موارد زیر را شامل می شود:

قبل از تزریق بوتاکس

همانطور که اشاره شد در ابتدا بیمار با پزشک مشورت کرده و اگر بیمار از سلامت جسمی برخوردار و از روند آن راضی بود اقدام به تزریق می کند. همچنین توانایی‌ های حرکتی عضلات صورت، تعیین عضلاتی که باعث به وجود آمدن چین و چروک شده‌اند، تعیین محل بوتاکس خط اخم، اندازه بوتاکس مورد نیاز و معاینه‌ های عمومی در این جلسات انجام می‌شود.

دقت داشته باشید که تزریق بوتاکس را هر کسی نمی تواند انجام بدهد و فقط یک پزشک ماهر و کاربلد می تواند از عهده آن بر بیاید.

هنگام تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس بسیار سریع بوده و فقط به ۱۵ دقیق زمان نیاز دارد. این روش فقط با کرم بی حسی موضعی انجام می شود که شما اصلا دردی را احساس نخواهید کرد. در تزریق بوتاکس بوتولینوم مستقیماً به عضلات تزریق می‌شوند تا چین و چروک های به وجود آمده را برطرف کنند.

بعد از تزریق بوتاکس

ممکن است پس از تزریق بوتاکس خط اخم، بیمار نیاز به ترمیم داشته باشد که بنا بر تشخیص پزشک انجام می شود تا یک نتیجه لذت بخش را مشاهده کند.

پس از تزریق معمولا شما با هیچ عوارضی مواجه نخواهید شد، اما در برخی موارد ممکن است کبودی، قرمزی و تورم در قسمت تزریق احساس شود که ناشی از التهاب پس از تزریق است. برای کاهش عوارض بوتاکس و مشاهده بهترین نتایج توصیه می شود حتما مراقبت های زیر را رعایت بفرمایید:

  • پس از تزریق نباید تا ۴ ساعت دراز بکشید و سر خود را خم کنید.
  • تا ۱۲ ساعت پس از درمان از لمس، خارش و ماساژ ناحیه تحت درمان خودداری کنید.
  • تا ۲ روز از لوازم آرایشی به هیچ عنوان استفاده نکنید.
  • بعد از گذشت ۲۴ ساعت می توانیدناحیه درمان را شستشو بدهید و دوش بگیرید.
  • از انجام فعالیت های ورزشی سنگین که باعث تعریق می شود تا ۲ خودداری کنید.
  • توصیه می‌شود عضلات صورت را به طور مرتب حرکت دهید.
  • تا ۳ روز از مصرف ویتامین E خودداری کنید.

مدت زمان تاثیر بوتاکس خط اخم

به صورت کلی ماندگاری بوتاکس حداکثر ۶ ماه بوده که به علت موقت بودن این روش پس از گذشت ۶ ماه نیاز به تمدید خواهد داشت.

سعی کنید به هیچ عنوان به آرایشگاه ها و مراکز غیرتخصصی برای تزریق بوتاکس مراجعه نکنید، زیرا این کار می تواند عوارض جبران ناپذیری به بار آورد.

بسیار مهم است که صرف نظر از سن خود، همیشه به خوبی از پوست خود مراقبت کنید. مراقبت از پوست خود را تا زمان پدیدار شدن اولین خطوط و چین و چروکهای صورت ادامه دهید. با انجام اقدامات لازم برای پیشگیری از چین و چروکهای پوستی میتوانید ظاهر جوان و شاداب پوست خود را برای مدت بسیار طولانی تری حفظ کنید. در صورتی که بین دو ابروی شما خط و خطوط اخم شکل گرفته اند و میخواهید برای درمان آنها اقدام کنید. درمان با بوتاکس یکی از بهترین درمان های خطوط اخم است.

سخن پایانی:

دکتر سیده هدیه ذکاوت، متخصص زیبایی، مالک و موسس کلینیک ریحانه النبی می باشد. این کلینیک، یک مرکز تخصصی برای بانوان است که با ارائه خدمات حرفه ای در زمینه تزریق فیلر، بوتاکس و لیزر، به اطمینان و رضایت کامل بیماران خود افتخار می کند. یکی از خدمات مشهور این کلینیک، بوتاکس خط اخم است. این فرایند غیر جراحی ، با استفاده از تزریق مواد تحت فشار برای بهبود و کاهش خطوط و چین و چروک های خط اخم صورت انجام می شود. با تجربه و تخصص خود، دکتر ذکاوت توانسته است به عنوان یک از بهترین متخصصان ایران در این حوزه شناخته شود و روش بوتاکس خط اخم را با بهترین نتایج به بیماران خود ارائه کند.

این مطلب را به اشتراک بگذارید
معصومه خدابخش
معصومه خدابخش
مقالات: 117

پاسخ دهید

ارتباط با ما
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در واتساپ روی یکی از اعضای ما در بخش زیر کلیک کنید
ما معمولاً در کمتر از چند دقیقه پاسخ شما را می دهیم 😉