راهکارهایی برای پوستی نرم و جوان با آبرسانی صحیح و موثر

با افزایش سن و گذشت زمان پوست دچار خشکی شده و رطوبت خود را از دست می‌دهد. با از بین رفتن رطوبت پوست، چین و چروک، خطوط روی پیشانی و لب، سیاهی دور چشم و… بر روی صورت پدیدار می‌شود و جوانی و شادابی پوست را از بین می‌برد. بهترین راه برای کم کردن این علائم آبرسانی می‌باشد.

آبرسانی پوست یا هیدراتاسیون به معنای افزایش محتوای آب پوست است. برای رسیدن به این هدف، باید هر چند وقت یکبار عطش پوست خود را از بین ببرید. افراد معمولاً پوست کم آب و پوست خشک را با هم اشتباه می‌گیرند. اما در هر صورت این دو وضعیت به طور مترادف استفاده می‌شود، اما تفاوت اساسی بین آنها وجود دارد.

چرا پوست کم آب می‌شود ؟

این مسئله می‌تواند علل زیادی داشته باشد. مثلاً اگر در طول روز آب و مایعات کمی بنوشید، پوست‌تان کم آب می‌شود. در فصل تابستان گرمای هوا و تابش خورشید باعث کم آبی پوست می‌شود. عرق کردن در حین ورزش و تحرک، آب بدن را کاهش می‌دهد. با افزایش سن نیز توانایی پوست برای حفظ رطوبت لایه‌های سطحی کاهش می‌یابد.

حفظ رطوبت برخی اجزای ساختاری پوست مثل هیالورونیک اسید انجام می‌شود. این اجزای پوست با جذب و حفظ مولکول‌های آب، رطوبت پوست را حفظ کرده و از کم آب شدنش جلوگیری می‌کنند. از حدود ۳۰ سالگی به بعد، آرام آرام اجزای ساختاری پوست مثل هیالورونیک اسید کاهش می‌یابند و توانایی پوست برای حفظ رطوبت کم می‌شود. به این ترتیب پوست خسته و کدر به نظر می‌رسد و چین و چروک‌های سطحی پدیدار می‌شوند.

هرچه سن بالاتر می‌رود، باید به پوست خود برای حفظ رطوبت کمک بیشتری بکنید. این جاست که روش های آبرسانی پوست به کمک شما می‌آیند. خوب است که از محصولات آبرسان به صورت روزمره استفاده کنید ولی آبرسانی عمیق‌تر تنها با روش‌های کلینیکی میسر است.

سایر دلایل کم آبی پوست عبارت‌اند از:

  • شست‌وشوی بیش از اندازه
  • استفاده شوینده‌های قوی و نامناسب
  • عدم استفاده از محصولات مرطوب کننده
  • عدم استفاده از محصولات ضد آفتاب
  • استرس و شرایط روانی

روش‌های کلینیکی آبرسانی پوست

آبرسانی پوست به روش میکرودرم ابرژن

یکی دیگر از انواع روش‌های آبرسانی پوست روش میکرودرم ابرژن است. این روش به وسیله میله‌ای که سر الماسی دارد انجام می‌شود که این میله را به آرامی روی پوست فرد ماساژ می‌دهند.
این میله با مکیدن سلول‌های مرده پوست آن را جدا می‌کند و سپس از طریق همان میله میزان آب کافی را به پوست فرد تزریق کرده و آبرسانی به پوست انجام می‌شود.

این شست و شو هیچ گونه دردی ندارد و به آرامی انجام می‌شود و در چندجلسه اثربخشی لازم صورت می‌گیرد. در این روش نیز از آب و اکسیژن و انواع گازهای پزشکی استفاده خواهد شد تا پوست فرد شاداب و جوان‌تر شود. در این روش بعد از آبرسانی به پوست گردش خون میکرو نیز برای فرد انجام می‌شود.

مزایای میکرودرم ابریژن

  • این روش جوانسازی برای تمام انواع پوست مناسب است.
  • سرم استفاده شده در میکرودرم برای آبرسانی عمیق، مدیریت آکنه‌ها و رفع علایم پیری پوست بسیار موثر است.
  • از این روش می‌توان برای بهبود آسیب‌های ناشی از آفتاب، زخم‌ها و اسکارها و برخی علایم پیری پوست استفاده کرد.

آبرسانی به روش هیدرودرمی:

 در روش هیدرودرمی آبرسانی قوی توسط انواع ویتامین ها و کیوتن و ژل هیدرودرم و با روش الکترولیز انجام میگردد در این مرحله پوست بسیار شاداب و درخشان میشود.

آبرسانی به روش تزریق مزوفیلر و مزوژل ها

هر فیلری را در عمق خاصی زیر پوست تزریق می کنند تا فضای اضافی ایجاد شده که ناشی از، از بین رفتن چربی زیر جلدی بدن شما است را رفع کند. بنابراین پوست ریخته می شود و چین و چروک یا ناحیه فرو رفتگی بهبود می یابد. فیلرهای آبرسان و جوانساز مانند پروسترولین،پروفایلو ، و انواع مزوژل ها. یکی از ترکیبات این فیلرها هیالورونیک اسید است. این مزوژل ها دارای چند پپتید مؤثر هست که در واقع پپتیدها ماندگاری هیالورونیک اسید را در بافت هدف بالاتر می برند. هرکدام از این مزوژل ها فوایدی دارد و برای هر فرد با توجه به پوست، میزان چین و چروک، سن، میزان شلی و افتادگی پوست، خواسته فرد و خشکی پوست به صورت جداگانه بررسی و انتخاب می شوند.

فیشیال

فیشیال یا پاکسازی پوست صورت برای افرادی که پوست متراکم، کم آب و منافذ باز دارند یا کسانی که آرزو دارند پوستی نرم‌تر، صاف‌تر و جوان‌تر داشته باشد، مناسب است. این نوع پاکسازی با کاری که در آرایشگاه‌ها به عنوان پاکسازی پوست انجام می‌دهند متفاوت می‌باشد.

اسکین بوستر

اسکین بوستر‌ها یکی از انواع مزوژل می‌باشند که به پوست صورت تزریق می‌شوند. اگر به مقدار بالایی از آبرسانی پوست نیاز دارید، این روش می‌تواند موثر باشد و نیاز شما را براورده کند. اسکین بوسترها نوعی پرکننده پوستی می‌باشند که به جای لیفت صورت یا افزایش حجم پوست، کیفیت پوست را از درون بازیابی می‌کنند.

موارد مورد استفاده در این روش از اسید هیالورونیک آزاد کننده تشکیل شده که باعث آبرسانی پوست شده و به حفظ ظاهری تازه، محکم و سالم برای پوست کمک شایانی می‌کند.

اسید هیالورونیک

نقش مهمی در حفظ خاصیت ارتجاعی پوست و آبرسانی آن دارد. خاصیت اتصال و جذب آب توسط اسید هیالورونیک به ساختن مجدد پوست شما کمک می کند و همچنین از علائم اولیه پیری پیشگیری می‌کند.

علایم کم آبی پوست چیست ؟

به کمک این علایم  زیرمی‌توانید خشکی پوست را از کم آبی پوست تشخیص دهید:

  • خارش پوست : اگر دقت کرده باشید، بعد از آفتاب گرفتن یا اسکی کردن احساس خارش شدیدی دارید. آب و هوای خیلی سرد یا خیلی گرم و عواملی مثل باد می‌توانند باعث کم آبی پوست و متعاقب آن خارش شوند. معمولاً همراه با این خارش پوسته پوسته شدن هم اتفاق می‌افتد، با وجود این که پوست چربی کافی دارد.
  • حساس شدن پوست :خشکی و کم آبی پوست از علل زمینه‌ای ایجاد پوست‌های حساس هستند. وقتی سد حفاظتی پوست از بین برود، نمی‌تواند به خوبی از خود در برابر عوامل آسیب‌زا محافظت کند. به این ترتیب آلاینده‌ها و میکروب‌ها به پوست نفوذ کرده و باعث التهاب و افزایش حساسیت پوست می‌شوند.
  • پوست خسته و افتاده : اگر پوست شما حالت افتاده یا خسته پیدا کرده است احتمالاً دچار کم آبی شده است. کم آبی باعث مختل شدن برخی فعالیت‌های پوست مثل تقسیم سلولی می‌شود. به این ترتیب سلول‌های مرده در لایه شاخی خارجی پوست تجمع می‌یابند. این باعث کدر شدن پوست و بسته شدن منافذ پوستی می‌شود.
  • چین و چروک‌های ظریف : به آرامی پوست روی گونه خود را نیشگون بگیرید و بفشارید. اگر خطوط ظریفی پدیدار شد یا بعد از رها کردن پوست به سرعت به حالت اول بازنگشت، احتمالاً پوست‌تان دچار کم آبی شده است.

سخن پایانی

  • شما نیز برای اینکه همیشه حس جوانی و یک پوست خوب را داشته باشید بایستی از محصولات بهداشتی برای آبرسانی پوست صورت و بدن خود استفاده کنید. در کلینیک ریحانه النبی آبرسانی پوست با استفاده از روش های مختلف توسط متخصص انجام میشود.صورت یکی از مناطقی است که بیشتر در معرض دید قرار می‌گیرد. بنابراین، برای اینکه همیشه از پوست خود به خوبی مراقبت شود، از محصولات خاص پوست مانند مرطوب کننده صورت، لایه بردار، فشیال،میکرودرم ابرژن و غیره استفاده کنید. فراموش نکنید که پوست شما زمانی سالم، جوان و زیبا به نظر می‎رسد، که پوست هیدراته باشد.
  • دکتر سیده هدیه ذکاوت، پزشک متخصص پوست و زیبایی در کلینیک ریحانه النبی، با تخصص خود در زمینه آبرسانی پوست، به بانوان کمک می کند تا پوستی سالم، نرم و جوان داشته باشند. از طریق روش های پیشرفته و مدرنی که ارائه می دهد، این پزشک تجربه و دانش خود را به کار می برد تا به بانوان کمک کند تا پوست خشک و خسته خود را بازیابی کنند. با استفاده از ترکیبات رطوبت رسان و مرطوب کننده، مانند عوامل هیدروکینون و هیدراتورهای خاص، دکتر ذکاوت می تواند پوست را نرم و آبرسان کند. با انجام این روش ها و مشاوره های مناسب، بانوان قادر خواهند بود تا پوستی جوان و درخشان داشته باشند.
این مطلب را به اشتراک بگذارید
معصومه خدابخش
معصومه خدابخش
مقالات: 97

پاسخ دهید

ارتباط با ما
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در واتساپ روی یکی از اعضای ما در بخش زیر کلیک کنید
ما معمولاً در کمتر از چند دقیقه پاسخ شما را می دهیم 😉